سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واژه نامه آموزش مجازی eLearning (بخش سوم)

واژه نامه آموزش مجازی eLearning

 

Content Library : کتابخانه محتوا

کتابخانه محتوا یک مخزن از محتوای قابل استفاده مجدد است، مانند فیلم ها، اسناد، مخزن سوال، SCORM وxAPI (Tin Can).

Corporate Training : آموزش شرکتی

آموزش شرکتی یک استراتژی است که برای دانش پذیران، دانش پذیران داخل سازمان یا خارج از آن، دوره هایی شامل مهارت ها و دانشی که به آن نیاز دارند را ارائه می دهد.

Course Builder : سازنده دوره

عملکرد در یک سیستم مدیریت یادگیری که برای بارگذاری و ایجاد دوره ها استفاده می شود. سازنده های دوره یا Course Builder ها به شما این امکان را می دهند که عناصری مانند متن، تصویر، ویدیو و غیره را ترکیب کنید تا درس های اموزش مجازی خود را جذاب تر کنید.

Course Catalog : کاتالوگ دوره

مجموعه ای از دوره هایی که در اختیار فراگیران قرار می گیرد تا بتوانند آموزش هایی را که می خواهند انجام دهند را خودشان انتخاب کنند.

(Continuing Professional Development) CPD : توسعه حرفه ای پیوسته

برنامه های CPD به متخصصان کمک می کند که پس از پایان دوره های تحصیلات عالی یا تحصیلات تکمیلی نیز در حوزه خودشان به روز بمانند. این مفهوم با عنوان Continuing Professional Education(CPE) با معنای آموزش حرفه ای پیوسته نیز به کار می رود. متخصصان از CPD برای حفظ دانش و مهارت در طول عمر کاری خود استفاده می کنند. کاری که CPD انجام می دهد در همه حرفه ها مشترک است و روش های رسمی، غیررسمی، ساختار یافته و خودآموزی شامل می شود.

 (Customer Relationship Management) CRM : مدیریت ارتباط با مشتری

یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، تمام روابط و تعاملات شرکت شما را با مشتریان فعلی و آینده خود مدیریت می کند. CRM به شما کمک می کند تا سودآوری خود را افزایش دهید و مشتریان خود را حفظ کنید. یکپارچه سازی CRM با LMS شما را قادر می سازد تا یک برنامه یادگیری سازمانی پیشرفته را دنبال کنید.

CSS (Cascading Style Sheets) : شیوه نامه آبشاری

شیوه نامه آبشاری یا سی اس اس، مجموعه ای از مقرارت html برای مدیریت نمای مجموعه ای از صفحات وب در شبکه جهانی است. در واقع، CSS یک زبان نشانه گذاری است که طراحی یک صفحه وب HTML را تعریف می کند. با زبان ساده، HTML یک صفحه را می سازد، و CSS چگونگی آن را کنترل می کند.

Customer Training : آموزش مشتری

این شاخه ای از آموزش الکترونیکی است که شامل آموزش مشتریان در مورد نحوه استفاده از محصول و / یا خدمات سازمان می باشد. این نوع از آموزش مخصوصاً در بین ارائه دهندگان نرم افزار محبوب است زیرا باعث افزایش توانایی مشتری در استفاده از نرم افزار، افزایش زمان نگهداری و بهینه سازی منابع پشتیبانی شما می شود.

Customer User Data : اطلاعات کاربری مشتری

فیلدهای اطلاعات سفارشی یک سامانه آموزش مجازی LMS پیکربندی شده را اضافه می کند. به عنوان مثال می توان به "محل سکونت"، "نقش شغلی" یا "بخش" اشاره کرد. استفاده از زمینه های سفارشی اجازه می دهد تا با گروه های یادگیرنده به عنوان یک واحد مقابله کنید و برای تمام دانش پذیران آن گروه یک دوره خاص یا مسیر یادگیری اختصاص دهید. فیلد های سفارشی همچنین می تواند به عنوان فیلتر برای تولید اطلاعات گزارش دقیق استفاده شود.

EE (Extended Enterprise) : سرمایه گذاری تعمیم یافته

در آموزش الکترونیک، EE به آموزش شرکا و مشتریان شما در جهت بهبود میزان پذیرش محصول، افزایش بازگشت مشتری، و بیشینه کردن منابع انسانی است. یک مثال این است که تعداد تیکت هایی که از طرف مشتری ها دریافت می کنید را می توانید با ارائه آموزش محصولات خود از طریق LMS خود کاهش دهید.

eLearning (Electronic Learning) : آموزش الکترونیکی

آموزش الکترونیکی یا یادگیری الکترونیکی، ارائه آموزش از طریق منابع دیجیتال است. اگر چه آموزش الکترونیکی مبتنی بر یادگیری رسمی است، از طریق دستگاه های الکترونیکی مانند رایانه، تبلت و حتی تلفن های همراه که به اینترنت متصل هستند، ارائه می شود. این باعث می شود آموزش کاربران در هر زمان و هر مکان ممکن شود.

آموزش مجازی

Employee Training : آموزش کارکنان

آموزش کارکنان، با عنوان آموزش نیروی کار نیز شناخته می شود، شامل ارائه دروس، نقش، مهارت های نرم، سازگاری، فرآیند، و آموزش محصولات به کارکنان در سازمان شما است. آموزش کارکنان به کلیه ی روش های یادگیری و توسعه (L & D) سازمان می پردازد.

F2F (Face to Face Training) : آموزش چهره به چهره

آموزش چهره به چهره به عناصر فردی آموزش مبتنی بر مدرس اشاره دارد.

FAQ (Frequently Asked Questions) : سوالات متداول

لیستی از سوالات متداول پرسش شده از دانش پذیران در مورد مسائل رایج و پاسخ های آن ها. سوالات متداول به یاد گیرنده ها اجازه می دهد اطلاعات مورد نیاز خود را بدون نیاز به تماس مستقیم به دست آورند.

Feedback : بازخورد

بازخورد را زمانی که یک فراگیر درس، امتحان، یا تکلیفی را در LMS تمام می کند ارائه می دهند. دو نوع بازخورد وجود دارد، اولی نشان دادن صحیح یا غیر صحیح بودن پاسخ ارسالی یادگیرنده، دومی نشان دادن پاسخ صحیح به او پس از ارسال پاسخ.

Flash : فلش

نزدیک به بیست سال است که تکنولوژی Adobe Flash از تحویل محتوای چندرسانه ای پشتیبانی کرده است. سه فرمت رایج در آموزشی الکترونیکی بر تکنولوژی فلش تکیه می کنند: SCORM، xAPI (Tin Can) و ویدئو. این یکی از دلایلی است که خبر توقف تکنولوژی فلش در سال 2020 موجب نگرانی برای هر کسی که در صنعت الکترونیک کار می کند شده است.

Gamification :  بازی وار سازی

گیمیفیکیشن یا بازی وار سازی به قرار دادن مکانیک بازی در یک فرایند که خود یک بازی نیست، اطلاق می شود. در یادگیری الکترونیک، از گمیفیکیشن استفاده می شود تا فراگیران بیشتر درگیر مباحث آموزش شوند و انگیزه آن ها برای یادگیری را افزایش دهد.

 (Graphics Interchange Format) GIF: فرمت تبادل گرافیکی

این فرمت در سال 1987 توسط استیو ویلهیت، توسعه دهنده نرم افزار، نوشته شده است. در اصل برای فشرده سازی فایل های تصویری استفاده می شد، امروزه بیشتر برای تصاویر متحرک که جایگزین بسیار سبکی برای ویدئو هستند، شناخته می شود. گیف ها به یکی از فرمت های محبوب و پر استفاده در دوره های آموزش مجازی تبدیل شده است.

 (Human Resource Information System) HRIS: سیستم اطلاعات منابع انسانی

HRIS یک سیستم است که از منابع انسانی و فناوری اطلاعات پشتیبانی می کند. اجازه می دهد تا فعالیت هایHR، پرونده ها و پروسه ها در این سیستم برگزار شود. یکپارچه سازی سیستم مدیریت منابع انسانی با LMSشما ایجاد کاربر، نگهداری و ذخیره رکورد یادگیرنده را آسان می کند.

تکنولوژی HTML5 ابزارهای زیادی برای پر کردن شکاف با کاهش فلش فراهم می کند. HTML5 ویدیو و محتوای صوتی را به صورت مستقیم در یک مرورگر ارائه می دهد. این کارآمدتر از فلش است زیرا نیاز به پردازش کمتری دارد.

منبع :pafcoerp.com