سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزارهای آموزش مجازی

در عصر جدید یادگیری، فناوری نقش اساسی در فرآیندهای آموزش کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان ایفا می‌کند. علاوه بر این که در دنیای امروز همه چیز به سمت دیجیتالی شدن می‌رود، با مواردی همچون همه‌گیری ویروس کرونا و عدم امکان آموزش حضوری، روند دیجیتالی شدن سرعت بیشتری پیدا کرد. به همین دلیل، صدها ابزار آموزش دیجیتال با هدف حفظ استقلال دانش‌آموز، بهبود مدیریت فرآیندهای آموزشی، تشویق به همکاری و تسهیل ارتباط بین معلمان و دانش‌آموزان ایجاد شده است. اما برای این که ببینیم محبوب‌ترین ابزارهای آموزش دیجیتال برای معلمان، مدرسان، مشاوران، دانشجویان و دانش‌آموزان کدام است، باید عملکرد و ویژگی‌های این ابزارها را بررسی کنیم. 

ابزار آموزش الکترونیکی

سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی یا LMS: ال ام اس مخفف عبارت Learning Management System بوده و نمودی از نفوذ فناوری اطلاعات ارتباطات به حوزه آموزش و فرآیند یاددهی، یادگیری است. ویژگی اصلی و اساسی  سامانه آموزش الکترونیکی lms، علاوه بر دسترسی آسان به اطلاعات، ویژگی ارتباطی و تعاملی آن است. این نرم افزار دو ویژگی ممتاز برای یادگیری اثربخش دارد:

ابزارهایی که  سامانه مجازی lms را برای معلمان راحت تر می کند

1-مانیتور دوم

2-عینک ضداشعه

3-دفترچه برنامه ریزی

4-تخته وایت برد کوچک

5-هدفون نویز گیر

6-پایه استند لپ تاپ

7-موس و کیبورد

8-میکروفون مناسب

9-کوسن صندلی

10-حلقه نور

چهار نکته مهم که مدرسین باید برای راه اندازی و برگزاری  سامانه کلاس مجازی

1.      برای کلاس مجازی فضای کار خود را درخانه آماده کنید

2.      قبل از شروع  کلاس مجازی lms، سیستم خود را آزمایش کنید

3.      بررسی و تنظیم انتظارات، اهداف و روال عادی کلاسی در کلاس مجازی

4.      در دسترس قرار دادن ابزار ارتباطات و نظرسنجی در   سامانه کلاس آنلاین و کلاس مجازی

 

بهترین ابزار های  سامانه آموزش آنلاین

Trello

امروزه تعریف آموزش مجازی و سامانه مدیریت آموزش مجازی، به دو موضوع پرکاربرد در صنعت آموزش تبدیل شده اند. تروللو یک ابزار آموزش آنلاین مدیریت پروژه است که کار با آن آسان است و به راحتی آب خوردن شما را سازماندهی می کند. تروللو بر اساس تکنیک kanban کار می کند که از روشی برای مدیریت فرآیندهای تولید استفاده می کند که از نظر بصری واضح باشد. حالا چرا این نرم افزار یک از بهترین ابزارهای آموزش آنلاین است؟ چون پروژه های آموزش الکترونیک معمولاً نیاز دارند که از طیف وسیعی از افراد ورودی بگیرند. تروللو هماهنگ کردن ورودی های افراد و روشن کردن وضعیت وظایف و کارهای مختلف را ساده تر می کند.

گوگل درایو (Google Drive)

گوگل درایو یکی از محل های ذخیره ابری محبوب است. برای تیم هایی که از نقاط مکانی مختلف روی پروژه کار می کنند، گوگل درایو یک محل امن و مرکزی فراهم می کند که در آن همه اعضای تیم می توانند به فایل هایی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. حال چرا گوگل درایو یک ابزار عالی برای سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی است: بسیاری از تیم های آموزش الکترونیک دارای اعضایی هستند که از راه دور کار می کنند، در دفاتر مختلف مستقر هستند یا بیشتر مواقع در سفر هستند. برای اطمینان از اینکه اعضای تیم به آخرین نسخه یک فایل دسترسی سریع دارند، برای جلوگیری از تاخیر و اختلال احتمالی زنجیره های ایمیل گوگل درایو یک ابزار تدریس آنلاین بسیار مفید است

 

مورال (Mural)

پروژه های eLearning، مانند تولید محتوای الکترونیکی درس، به ورود افراد مختلفی نیاز دارد. مورال یک برنامه ایده آل برای استفاده از افراد برای سازماندهی، به اشتراک گذاری و ایجاد ایده های خود است. اساساً، Mural یک همکاری و طوفان مغزی است که تیم ها می توانند توسط آن با یکدیگر همکاری کنند. و سوای از این که کجا هستند، ایده های خود را با کسب و کارهای و دفاتر جهانی و یا کارکنان از راه دور به اشتراک بگذارند. مورال از لحاظ بصری برای پیگیری وظایف و پروژه ها و ایجاد داستان و غیره جذاب و رضایت بخش است.

 


نباید بگذاریم قابلیت استفاده از سامانه آموزش مجازی lms از بین بر

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: هزینه‌های هنگفتی برای ارائه راه اندازی سیستم آموزش مجازی ایجاد شده که نباید بگذاریم قابلیت استفاده از سامانه آموزش lms از بین برود.‌

دکتر حسن کریمی مزرعه شاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد

سال تحصیلی جدید، با توجه به سپری کردن دو سال کرونایی و سیستم آموزش مجازی lms، سال دشواری خواهد بود. البته ما از اردیبهشت امسال آموزش را به صورت آموزش حضوری ارائه دادیم و با توجه به تاکیدات وزیر علوم، در سال تحصیلی جدید نیز آموزش به صورت حضوری خواهد بود. 

وی با اشاره به آموزش ترکیبی، ادامه داد: در دانشگاه‌های تراز اول، زیرساخت‌های بسیار خوبی برای سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی lms ایجاد کرده اند و با هزینه‌های هنگفت قابلیت ارائه بستر آموزش آنلاین ایجاد شده است که نباید بگذاریم این قابلیت از بین برود. بنابراین از سامانه آموزش مجازی در کلاس‌های حل تمرین، کلاس‌های کمکی و در شرایط خاص مانند آلودگی هوا استفاده خواهیم کرد. زیرا معتقدیم آرام آرام باید این فرهنگ را ایجاد کرد که با توجه به شلوغی‌های شهر تهران و ترافیک‌، بیشترین بهره‌برداری و استفاده از آموزش الکترونیکی شود. به عنوان مثال، تجربه نشان داد که کیفیت جلسات دفاعیه به صورت مجازی، کمتر از حضوری نیست.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد: آموزش در کلاس‌های عملی و کلاس‌های مهم قطعا به صورت حضوری است تا کیفیت این کلاس‌ها افت نکند. 

وی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، خاطرنشان کرد: وضعیت خوابگاه‌های ما بد نیست. با بازگشت دانشجویان به آموزش حضوری دانشگاه ناگزیر شدیم خوابگاه‌ اجاره کنیم. برای سال تحصیلی جدید نیز خوابگاه‌هایی را اجاره کرده‌ایم و ظرفیت پذیرش دانشجو تقریبا به پیش از شیوع کرونا بازگشته است. ولی مسائل مالی خوابگاه‌ها بسیار اذیت کننده است. در اردیبهشت امسال، بسیاری از خوابگاه‌ها تغییر کاربری داده بودند و یا تعطیل شده بودند که کم کم به حالت عادی بازمی‌گردند. البته ما امسال با یک خَیِّر خوابگاه‌ ساز توافق کرده‌ایم، زمین در اختیارشان گذاشته‌ایم و ساخت و ساز خوابگاه‌ دخترانه دانشگاه را با ظرفیت 172 نفر آغاز کرده‌ایم که قرار است تا پایان شهریور سال آتی افتتاح شود.

منابع:

http://sahebkhabar.ir/


ویژگی یک سایت ال ام اس خوب

غیرممکن است که در صنعت آموزش مجازی فعال باشید یا در شرکتی کار کنید که با سامانه آموزش مجازی سر و کار دارد، اما نامی از سایت ال ام اس نشنیده باشید. همانطور که می‌دانید سایت LMSیا سامانه آموزش مجازی ، نرم‌افزاری است که امکان مدیریت، بایگانی، پیگیری، گزارش‌دهی و ارائه دوره‌های آموزش الکترونیکی یا آموزش مجازی آنلاین را می‌دهد.

ارکان و نقش های مختلف در سامانه آموزش مجازی lms

نقش مدیر سیستم:

مدیریت سیستم در سایت ال ام اس دارای بالاترین دسترسی است که نقش آن به عنوان مدیریت موسسه یا شرکت یا مدرسه است و توانایی کنترل و نظارت بر کلیه ی روندها را دارد.

نقش استاد:

نقش مدرس درست مانند کلاس های حضوری می باشد و میتواند از ابزار های موجود استفاده و مطالب خود را به فرمت های مختلف اعم از پاورپوینت ، پی دی اف ، ویدئو و … به فراگیران ارائه دهد و از آنها آزمون الکترونیکی به عمل آورد یا اینکه به فراگیران تکلیف ارائه دهد.

نقش فراگیر:

در یک سامانه یادگیری lms مانند محیط حضوری، فراگیر امکان مشاهده مطالب ارائه شده توسط مدرس ، شرکت در فعالیت های کلاسی و انجام تکالیف را داراست ولی سطح دسترسی آن توسط مدرس محدود یا باز می شود.

مزایای سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی lms

1-      مدیریت و امنیت بالای داده‌های بزرگ ذخیره شده

2-      گزارش گیری تخصصی میزان دانش و عملکرد فراگیران

3-      شخصی سازی و انعطاف پذیری آموزش های آنلاین

4-      بهبود و در دسترس بودن آموزش الکترونیکی

5-      برگزاری بی نقص یک آزمون آنلاین

6-      آموزش مجازی آنلاین کارکنان و مدیران

7-      کاهش هزینه ها

کاربردهای سایت lms چیست؟

سیستم های مدیریت آموزش الکترونیکی lms یا سایت ال ام اس هم برای موسسات آموزشی سودمند است هم برای شرکت ها و سازمان ها. علاوه بر سایت ال ام اس دانشگاهی، آموزش سازمانی آنلاین یکی از کاربردهای اصلیِ سیستم های مدیریت یادگیری الکترونیکی می‌باشد. به عنوان مثال، شرکت ها با  استفاده از سایت lmsمی‌توانند منابع آموزشی خود را در کانال‌های فروش و خارج از سازمان نیز قرار دهند و علاوه بر آموزش مشتریان، از آن در جهت بازاریابی نیز استفاده کنند.

سامانه یادگیری lms  منبعی برای ذخیره اطلاعات

با این تعریف می‌توان سایت  ال‌ام‌اس را انباری وسیع و نامحدود برای ذخیره اطلاعات در نظر گرفت و به خصوص در سیستم  های مدیریت یادگیری ابری این انبار در هر کجا و بدون هیچ ابزار واسطه‌ای از طریق اینترنت در اختیار کاربران و فراگیران قرار می‌گیرد؛ فراگیران از طریق نام کاربری و رمز عبور به سادگی می‌توانند به این منابع آموزشی آنلاین در هر زمان و هر کجا دسترسی داشته باشند

انواع سایت ال ام اس 

1-      سامانه‌های مدیریت یادگیری خودمیزبان Self-Hosted

2-       ال ام اس دسکتاپی (Desktop LMS)

3-       ال ام اس موبایلی (Mobile LMS)

4-       ال ام اس ابری (LMS Cloud)

 

سامانه آموزش مجازی بیان نو

سایت lms بیان نو یک پلتفرم آموزش آنلاین ایرانی هست که طراحی سایت آموزش مجازی شما را متناسب با بودجه شما بر روی سرویس های ابری راه اندازی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق لینک زیر درخواست مشاوره خود را ثبت بفرمایید.


راه اندازی سیستم آموزشی مجازی چگونه می باشد؟

کلاس مجازی و آموزش از راه دور از جنبه‌هایی شاید ساده‌تر از آموزش سنتی باشد، اما پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارد. برای کسی که به دنبال راه اندازی سایت آموزش مجازی است، الزامی است که اطلاعات جامعی در خصوص بایدها و نبایدها و اصول برگزاری کلاس مجازی داشته باشد. یکی از الزامات برگزاری کلاس مجازی، راه اندازی سایت آموزش مجازی است.

سامانه آموزشی lms  زیادی در ایران وجود دارند که برخی با سامانه آموزش مجازی یکپارچه شده و بعضی دیگر هیچ‌گونه یکپارچگی ندارند. اما برای درک بهتر سیستم‌هایی که به صورت یکپارچه طراحی و استفاده نمی‌شوند؛ بهتر است با هم مثال زیر را بررسی کنیم.

موضوعی که در مورد سیستم مدیریت آموزش الکترونیکیlms به اشتباه رایج شده است، بسنده کردن مدرسین به ویدئو و اشتراک گذاری محتوای ویدئویی یا در بهترین حالت برگزاری ویدئو کنفرانس است. در صورتی که در سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی lms، همه‌ی فرآیند‌های آموزشی شبیه سازی می‌شود و کاربر در محیطی تعاملی اقدام به یادگیری می‌کند. یک کلاس مجازی می‌تواند از یک تا بیش از صد نفر فراگیر داشته باشد و محتوایی که یکبار تولید شده است به تعداد نامحدود به نمایش در بیاید

همچنین کاربر به غیر از ویدئو می‌تواند از سایر مستندات آموزشی مثل صدا، تصویر، کتاب و ... نیز بهره ببرند. این قابلیت هم در نرم افزارهای LMSوجود دارد که بتوان سیستم‌های ویدئو کنفرانس را به آن متصل کرد و به عنوان یک فعالیت آموزشی از آن بهره برد.

آموزش مجازی آنلاین می‌تواند مکمل آموزش حضوری باشد یا حتی در بعضی از مواقع نسبت به آموزش حضوری بهتر عمل کند. چرا که هدف ازسایتlms تکرار آموزش جهت افزایش یادگیری فراگیران است.

 

بهترین سرورهای پلتفرم آموزش آنلاین

1-اختصاصی بوده و اشتراکی نباشد:

سرورهای اختصاصی این مزیت را نسبت به سرورهای اشتراکی دارند که کنترل تعداد افرادی که از آن سرور استفاده می‌کنند در اختیار شما بوده و این سرور با تعداد زیادی از افراد به اشتراک گذاشته نمی‌شود. همین باعث می‌شود تا مشکل لگ و قطعی کاهش یافته و نزدیک به صفر شود.

2-به صورت لحظه ای از اطلاعات پشتیبان بگیرید:

شاید اطلاعات کلاس مجازی  و ویدئوی مربوط به آن، آنقدر مهم نباشد که نیاز به پشتیبان‌گیری داشته باشد. اما اطلاعات مربوط به مدیریت کلاس‌ها، افراد و آموزشگاه بسیار مهم بوده و باید به صورت منظم از آن پشتیبان گرفته شود.

3-به صورت کلاستر طراحی شود:

سرورهایی که به صورت کلاستر طراحی می‌شوند به صورت زنجیره وار به یکدیگر متصل شده و در صورت قطعی لحظه ای و ایجاد مشکل در یکی از سرورها، بار آموزش مجازی و... بین سرورهای دیگر تقسیم شده و کلاس‌هایی که روی آن سرور برگزار شده اند، با مشکل مواجه نمی‌شوند.

4-داخلی باشد:

سرورهایی که در داخل ایران و در کنار سرورهای مجموعه های بزرگی نظیر دیجی‌کالا؛ اسنپ، پلیس فتا و... قرار دارند؛ با قطع اینترنت جهانی دچار قطعی نمی‌شوند و سامانه آموزش مجازی lms همچنان با قدرت قبل به کار خود ادامه می‌دهد.

داشتن یک ساختار مشخص در دوره آموزش مجازی

برای راه اندازی سایت آموزش مجازی ، باید ایده واضح و دقیقی داشته باشید در خصوص اینکه چطور می‌خواهید آموزش را از چهره به چهره و حضوری به آموزش مجازی تبدیل کنید. باید فرمت دوره آموزش مجازی، مدل طراحی که استفاده می‌کنید، نوع تعاملات آموزش مجازی را مشخص کنید و در نهایت یک تکنولوژی آموزشی مناسب انتخاب کنید. علاوه بر این، ببینید آیا می‌خواهید اطلاعات را در یک فرمت خطی ارائه دهید، که در آن فراگیران اطلاعات را در یک توالی خاصی دریافت می‌کنند؟ یا می‌خواهید به فراگیران این قابلیت را بدهید که ماژول درسی خود را در هر جلسه خودشان انتخاب کنند؟

انتخاب پلتفرم مناسب

پلتفرم‌های مختلفی برای سامانه آموزش مجازی lms وجود دارند. برخی از آن‌ها با یکسری سیستم‌های مدیریتی همراه شده و کار مدیریت را هم سهل کرده اند.به عنوان مثال ما می توانیم برای مدارس و آموزشگاه ها از سیستم بیان نو استفاده کنیم


آموزش الکترونیکی چیست؟

 

سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکیlms  ،که به آن سامانه آموزش آنلاین یا سامانه آموزش مجازی نیز گفته می شود، کسب دانش به روشی است که از طریق فناوری ها و رسانه های الکترونیکی صورت می گیرد. به زبان ساده، آموزش الکترونیکی به عنوان "یادگیری که به صورت الکترونیکی فعال است" تعریف شده است. به طور معمول، سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی lms به واسطه اینترنت انجام می شود، جایی که دانش آموزان می توانند در هر مکان و زمان به صورت آموزش مجازی آنلاین به مطالب آموزشی خود دسترسی پیدا کنند. سامانه آموزشی  lmsاغلب در قالب دوره های آنلاین، مدارک آنلاین یا برنامه های آنلاین انجام می شود.

اهداف کلی سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی lms

·         کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب

·         کاهش زمانی که برای آموزش در خارج از سازمان صرف می‌شود

·         بهبودی و سرعت در انجام وظایف شغلی

·         رسیدن به عملکرد بهتر

·         در دسترس بودن آموزش در هر زمان و هر مکان

·         آموزشی مرتبط، موثر و جذاب

مزایای آموزش الکترونیکی

سیستم یادگیری الکترونیکی lms نسبت به آموزش‌های سنتی، مزایای عمده‌ای دارد که انعطاف‌پذیری و حذف ترددهای پرهزینه و زمان‌بر برای شرکت در دوره‌های آموزشی را می‌توان از مهمترین آنها دانست.
در واقع می‌توان گفت در این آموزش، مرز یا محدوده جغرافیایی معنی خود را از دست می‌دهد و هر فرد در هر کجا که باشد می‌تواند با استفاده از اینترنت و فضای مجازی، آموزش متناسب و مورد علاقه خود را فرا گیرد.
یکی دیگر از مزایای جالب توجهسیستم مدیریت آموزش الکترونیکیlms  عبارت است از افزایش امکان یادگیری افراد بزرگسال و بیش‌فعال، زیرا این افراد تمایلی به نشستن و گوش دادن به سخنرانی ندارند ولی آماده‌اند برای دوره مورد علاقه‌شان وقت صرف کنند.
سایت آمریکایی eLearningNC.gov مدعی است مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد در شیوه آموزش الکترونیکی، دانش‌آموزان بسیار بیشتر از افرادی که در کلاس‌های چهره به چهره شرکت می‌کنند، مواد آموزشی را به ذهن می‌سپارند.یکی دیگر از مزیت‌های جالب این شیوه، تاثیرگذاری اندک آن بر محیط زیست است.
از آنجا که این روش به صورت اینترنتی و با استفاده از ابزار آنلاین اجرا می‌شود، آن را یک سیستم بدون کاغذ یا به اصطلاح paperless به شمار می‌آورند که همین موضوع با جلوگیری از مصرف بی‌رویه کاغذ، به نوعی باعث حفظ محیط زیست می‌شود.

طبق یک پژوهش صورت گرفته، دوره‌های آموزش مجازی آنلاین و از راه دور در مقایسه با کلاس‌های حضوری، حدود 90 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند و تولید گازهای گلخانه‌ای در این شیوه، 85 درصد کمتر از کلاس‌های سنتی است.

این شیوه مزایای متعدد دیگری هم دارد که به اختصار به چند مورد آنها اشاره می‌کنیم:

  • ارزان بودن آموزش
  • تکرارپذیر بودن درس
  • به‌روز بودن محتوا
  • سهولت دسترسی به کلاس‌ها
  • برگزاری کلاس‌ها در تمامی ساعات شبانه روز و ایام هفته
  • تنوع دوره‌ها و موضوعات آموزشی به فراخور شرایط و استعدادهای یادگیرنده

 

تاریخچه سامانه آموزشی lms در ایران

عصر آموزش آنلاین و از راه دور تقریبا پس از انقلاب اسلامی در اواخر دهه 70 با راه اندازی سیستم مدیریت آموزش الکتورنیکی lms(learning management systems) در دانشگاه تهران آغاز شد.
نخستین بار دانشگاه تهران 9 درس را برای دانشجویان دانشگاه تهران به صورت آموزش مجازی برگزار کرد و دانشجویان برای اولین بار این نوع از آموزش را تجربه کردند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز پس از این تجربه خبر از تأسیس اولین دانشگاه اینترنتی در کشور را داد که به صورت مؤسسه غیر انتفاعی کار خود را آغاز می کند.
پس از این رویدادها و تجربه خوبی که کسب شده بود سایر دانشگاه ها نیز به راه اندازی سیستم آموزش مجازی رغبت نشان دادند و می توان گفت دانشگاه در ایران پیشرو در برگزاری آموزش الکترونیکی بود. امروزه این شکل از آموزش در ایران پیشرفت شگرفی داشته است، به گونه ای که وزارت آموزش و پروش استفاده از سایت ال ام اس و برگزاری کلاس های هوشمند و معکوس را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده است.
آموزش الکترونیکی به عنوان یک فناوری نوین همچنان در حال تغییر و تحول است. در عصر جدید آموزش الکترونیکی دیگر امتحان خود را پس داده است و حالا باید شاهد پیشرفت ها و فناوری های جدید آن بود.

انواع آموزش الکترونیکی

آموزش کارمندان

آموزش کارمندان متداول ترین نوع سازمانهای یادگیری الکترونیکی است که از سایت  ال ام اس برای آنها استفاده می کنند. سازمانها به دلایل متعددی از جمله استخدام و بهبود عملکرد کارکنان از آموزش کارمندان استفاده می کنند. آموزش کارمندان با استفاده ازسامانه آموزشیlms  آموزش را رسمیت می بخشد و آن را کارآمدتر می کند.

در مقایسه با آموزش های سنتی ، آموزش مجازی آنلاین با ارتقا دانش و فرهنگ آموزش الکترونیکی ، به طور موثرتری توسعه حرفه ای را تشویق می کند. علاوه بر این، سامانه آموزشlms  باید به شما امکان ایجاد امتحانات ، اجرای گزارش ها و جمع آوری بازخورد را بدهد تا بتوانید به طور مداوم عملکرد آموزش را ارزیابی و بهبود دهید.

آموزش انطباق

آموزش انطباق برای اکثر سازمانها یک ضرورت است. این نوع آموزش کارمندان شما را از قوانین یا مقررات قابل اجرا در مورد نقش و صنعت آنها مطلع می کند. آموزش انطباق اجباری است و به مباحثی مانند بهداشت ، ایمنی و عزت نفس در محل کار می پردازد.

آموزش مشتری

ایده آموزش مشتریان شما ممکن است تصور عجیبی به نظر برسد. اما ارزش عمیقی دارد! برنامه های آموزش مشتری به مشتریان شما در استفاده و درک محصول یا خدمات شما کمک می کند. این نوع آموزش خصوصاً در بین ارائه دهندگان نرم افزار بسیار محبوب است.

علاوه بر افزایش تجربه مشتری ، آموزش مشتری به نفع سازمانهایی است که آنها را نیز اداره می کنند. شما خدمات بهتر روی مشتری ، تعامل بیشتر با محصول یا خدمات خود و بهبود مشتری را تجربه خواهید کرد.

آموزش شریک

آموزش شریک که به عنوان آموزش فروشنده نیز شناخته می شود ، ابزارهایی را برای شرکای موفقیت آمیز شبکه شما به شرکای شما می دهد. انواع آموزش ها شامل آموزش اطلاعات محصول ، آموزش فروش ، آموزش پشتیبانی ، راهنمایی بازاریابی و غیره است. اغلب آموزش های دارای گواهینامه پیش شرط شریک شدن هستند.

آموزش شریک مزایای بسیاری دارد. این می تواند به شما کمک کند که شرکا را درگیر کنید ، هزینه های پشتیبانی را کاهش دهید ، رشد مقیاس را افزایش دهید و از نام تجاری خود محافظت کنید