سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین نرم افزار کلاس آنلاین کدام است؟

بهترین نرم افزار کلاس آنلاین کدام است؟

از مزیت های فوق العاده نرم افزار کلاس آنلاین  می توان به این اشاره کرد که کارمندان شما در سراسر شهر یا جهان می توانند از راه دور در یک جلسه یا کنفرانس حضور داشته باشند و همانند سایر افراد در همان اتاق حضور داشته باشند و بتوانند در جلسه مشارکت کنند.

نرم افزار کلاس آنلاین چیست ؟

به مفهوم برقراری کلاس انلاین صوتی و تصویری بین نقاط مختلف دور یا نزدیک  میباشد. به عبارت دیگر ویدئو کنفرانس نرم افزاری است که افراد در مکانهای مختلف با فاصله های مختلف را قادر میسازد تا صوت و تصویر همدیگر را به صورت آنلاین دریافت کرده و همانند جلسات حضوری با یکدیگر ارتباط داشته و نظرات خود را به اشتراگ گذارند.

ویدیو کنفرانس

یکی از زیر مجموعه های سامانه آموزش مجازی LMS،نرم افزار ویدئو کنفرانس است که نرم افزار ویدئو کنفرانس از تعداد کاربران زیادی پشتیبانی می کند و محدودیتی ندارد .

سرویس های ارائه دهنده خدمات ویدئو کنفرانس تمایل دارند تا  امکانات بیشتری  به جز ایجاد تماس رو در رو ایجاد کنندبهترین خدمات سرویس های ویدئو کنفرانس برای کلاسها و جلسات به کاربران خود به شرح زیر است :
اجازه به اشتراک گذاشتن دسکتاپ خود را برای افراد دیگر، دسترسی به دسکتاپ سایر افراد، چت کردن، رد و بدل کردن فایل و مطالب،برقراری ارتباط با تخته هوشمند دیجیتالی و حتی کنفرانس صوتی برای تعداد زیادی دانشجو یا کاربر را می دهد .

کاهش هزینه ها با استفاده از ویدئو کنفرانس

در بیشتر شرکت ها و دفاتر مرکزی در سراسر آمریکا و جهان، سفر تجاری یکی از راه های جمع کردن کارکنان کنار یکدیگر و به اشتراک گذاری ایده ها است؛ اما قطعا این کار هزینه های سنگینی از قبیل پرداخت فاکتور های پرواز، اقامت و سالن کنفرانس دارد  و علاوه بر این برنامه ریزی و هماهنگی همه ی این افراد که در یک زمان در یک جای مشخص باشند بسیار سخت است . یکی از راه های کاهش هزینه ها، انجام جلسات از راه دور توسط تلفن و تماس ویدئویی است .
در جلساتی که با استفاده از سرویس ویدئو کنفرانس برگزار می شود شرکت کنندگان می‌توانند بیشتر مشغول و متمرکز کار خود شوند .
به این ترتیب، افرادی که در جلسه حضور دارند می‌توانند صدا و تصویر یکدیگر را بشنوند و ببینند و نظرات و ایده های خود را با سایر شرکت کنندگان به اشتراک بگذارند، برگزار کننده جلسه حتی میتواند نظرات را روی یک تخته انلاین بنویسد و به شرکت کنندگان نیز اجازه انجام این کار را بدهد . برخی از نرم افزار های ویدئو کنفرانس این اجازه را به مدیر جلسه می دهد تا کنترل جلسه را به فرد دیگری بسپارد و آن فرد بدون هیچ وقفه ای جلسه را ادامه دهد .
معمولا افرادی که در جلسه حضور دارند برای جلوگیری از اختلال ،از ورود افرادی که دیر وارد جلسه می شوند خودداری کنند زیرا باعث ایجاد تاخیر در  جلسه می شود .

 

ویدیو-کنفرانس

قیمت گذاری ویدئو کنفرانس

همانطور که در همه ی نرم افزار ها قیمت گذاری و پکیج ها توجه خریدار را برای خرید محصول به خود جلب می کند، نرم افزار ویدئو کنفرانس نیز از همین قانون پیروی می کند.
توضیحات و قیمت گذاری معمولاً برای یک ماه استفاده از پایین ترین سطح این سیستم است.
بیشتر نرم افزار های ویدئو کنفرانس برای 30 روز این امکان را به کاربر میدهد تا از آن به صورت رایگان استفاده کند و برای دانلود نیز اطلاعات کارت بانکی شما را نخواهند پرسید پس نگران پرداخت خودکار از طرف برنامه بعد از 30 روز نباشید .
به طور مثال ، برخی از سرویس دهنگان ویدئو کنفرانس محصول خود را به صورت رایگان ولی با امکانات محدود به شما ارائه می کنند که برای شرکت های کوچک بسیار مناسب می باشند . ظرفیت پذیری این سرویس ها بستگی به تعداد سرور ها و کاربرانش دارد . شما میتوانید در ابتدا همه سرویس های یک شرکتو امتحان کنید و بعد ارزیابی کنید که سازمان شما کدام یک از سرویس ها و امکانات این نرم افزار نیاز دارد .

سادگی در استفاده از ویژگی‌های ویدئو کنفرانس

اگر پکیج مورد نظر در محدوده قیمت مشخص شده خودتان پیدا کردید باید به راحت بودن طرز کار آن خیلی توجه کنید. قطعا اگر رابط کاربری و طراحی آن برای فهم شما سخت باشد مطمئنا این موضوع باعث تاخیر و اخلال در برگزاری جلسات میشود و این اصلا لذت بخش نیست.
شرکت‌های فروشنده ویدئو کنفرانس در بررسی های که انجام میدهند سعی در بهبود سهولت ثبت نام، ساختن جلسه، دعوت کردن شرکت کنندگان و تنطیم کردن صدا و تصویر دارند و همچنین تجربه کاربری برنامه را از دید کابران بررسی می‌کنند که نکته بسیار مهمی است و می تواند باعث پیروز شدن یا شکست خوردن یک جلسه نیز شود.
سازمان های ارائه دهنده نرم افزار ویدئو کنفرانس، تست های زیادی روی محصولات خود انجام می دهند و امکانات غافل‌گیر کننده ای را به آن اضافه کرده اند. بستگی به نیاز سازمان تصمیمات انجام خواهد شدکه برخی از خدمات اضافی در نرم افزار اعمال شود به طور مثال زنگ زدن و ایجاد کنفرانس تلفنی،VOIP(voice-over-IP)یا هردو آنها یا برای کنفرانس ویدئویی امکان به اشتراک گذاشتن دسکتاپ نیز میتواند برای شما فراهم باشد.
بعضی از شرکت‌های فروشنده کنفرانس تلفنی هم امکان VOIP و هم برقراری تماس با شماره های دلخواهتان را به شما می دهند(فقط تعداد کمی از انها امکان برقراری تماس بین المللی را به شما می دهند).
وب کنفرانس adobe connect به شما امکان کنفرانس تلفنی را نمی دهد اما میتواند با چند برنامه دیگر هماهنگ شود و به یک نرم افزار قوی تبدیل شود و شما را قطعا به هدفتان خواهد رساند.
از مزایایی بسیار خوبی که نرم افزار ویدوئو کنفرانس دارد این است که کاربر به راحتی می تواند وارد جلسه شود و نیاز به دانلود هیچ برنامه ای ندارند و قابلیت رمز گدازی نیز دارد یعنی برای ورود به جلسه کاربر باید کد مخصوص را ک از طرف مدیر جلسه دریافت کرده است را وارد کند تا اجازه ورود به جلسه برای او صادر شود  . از ویژگی‌های دیگر آن میتوان به ایجاد جلسه در حالت های مختلف اشاره کرد مانند حالت سخنرانی که در این حالت کاربران فقط می‌توانند ببینند و بشنود و توانایی شرکت در جلسه را ندارند .نوع دیگر آن حالت گفتگو است که همه می‌توانند در ان بحث و گفتگو کنند مگر اینکه ادمین انها را مسدود کند .
همچنین اگر صدای محیط نظم جلسه را بهم میزند و صدا های اضافه اطراف شما بسیار است میتوانید میکروفون خود را مسدود کنید همانطور که برای وبکم نیز این قابلیت وجود دارد .
همچنین می توان افرادی که دیر به جلسه وارد می شوند را خارج از جلسه نگه داشت و حتی میتوان یک اتاق مجازی برای زمان استراحت ساخت.
برای ارائه دهندگان، به اشتراک گذاشتن دسکتاپ امر بسیار مهمی می باشد اشتراک گذاشتن دسکتاپ میتواند به اشتراک گذاشتن یک برنامه مانند پاور پوینت یا فیلم و عکس و متن باشد . بیشتر این نرم افزار ها ابزاری به نام تخته هوشمند دارند که میتوانید نظرات و نکات کلیدی و مهم را روی آن بنویسید تا همگان آن را مشاهده کنند .
همچنین شما باید آنچه که شرکت کنندگان قادر به انجام آن هستند را در نظر بگیرید مانند اشتراک گذاشتن صفحه دسکتاپ خود،فعال کردن وبکم و نوشتن بر روی تخته هوشمند که با وجود این امکانات به راحتی یک کاربر می تواند نظم جلسه را برهم بزند پس نیاز به همکاری بسیار بالایی از کاربران خود نیز دارید(و اگر هم به این امکانات نیازی ندارید میتوانید آن را برای شرکت کنددگان مسدود کنید).
یکی دیگر از مزیت های مهم آن محدود بودن یا نبودن تعداد کاربران است که در بعضی از نرم افزار ها بیش از محدوده تعیین شده نمیتوانید دانشجو یا کاربر وارد کلاس خود کنید اما وب کنفرانس adobe connectدستو دل باز ترین نرم افزار است و تعداد کاربرانی که میتوانند در کنفرانس شرکت کنند نامحدود است .همچنین بیشتر نرم افزار ها این امکان را به شما میدهند که جلسه خود را ضبط کنید و آن را به دست افرادی که در جلسه حضور نداشته اند برسانید یا برای آمورش کارمند جدید میتوانید از این امکان بهره ببرید

تفاوت وبینار با ویدئو کنفرانس

تفاوت وبینار با ویدئو کنفرانس در این است که در تعریف وبینار (Webinar) باید گفت این مفهوم از ترکیب دو واژه وب و سمینار (Web Based Seminar)  تشکیل شده است بعبارت دیگرسمیناری که مبتنی بر فضای وب هست و یا سمیناری که به صورت مجازی و غیر حضوری و اینترنتی برگزار می شود را وبینار می گویند و معادل  "سمینار آنلاین"  تلقی می گردد. در وبینارها، شرکت کنندگان اطلاعاتی نظیر: نوشته، تصویر، صدا، اسلایدها و یا اطلاعاتی دیگر را از مدرس یا مدرسین، بصورت اینترنتی از طریق کامپیوترهایشان دریافت می کنند. جهت اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله "وبینار چیست" مراجعه فرمایید.

نکته قابل توجه آن است که یک وبینارکه از طریق سامانه وب کنفرانس برگزار می شود می تواند دوطرفه باشد، مدرس دریک کنفرانس مجازی و یا کلاس مجازی می تواند به یک شرکت کننده که از طریق سیستم وبینار وارد شده است،  اجازه دهد تا سوال بپرسد، تصویرش پخش شود، صدایش پخش شود، متنی را برای مدرس به صورت سوال، پیشنهاد یا نظر ارسال کند و یا تمرینی را حل کند.

سازگاری و پشتیبانی

مواقعی که مشکلی در سیستم سامانه آموزش مجازی LMS به وجود می‌آید شما به پشتیبانی نیاز دارید و معمولاً شرکت‌های ارائه دهنده این محصول پشتیبانی تلفنی،پشتیبانی از طریق شبکه‌های مجازی و پشتیبانی آنلاین را به شما پیشنهاد می‌کنند .همچنین کاربران فعال می‌توانند منابع خوبی برای بالا بردن سطح اطلاعات و رفع اشکالات شما باشند
در آخر، شما نیاز دارید که سازگاری آن را با مرورگرها و سیستم خود تطبیق دهید
قابلیتی که واقعاً جالب است کار کردن  برخی از انها روی سیستم‌عامل لینوکس و مک است و به‌شدت با مرورگرهای وب سازگار هستند . همچینین مرورگرتان باید به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده باشد تا بتوانید استفاده کامل را از این برنامه ببرید .
شما حتماً تاکنون در زندگی کاری خود با ویدئو کنفرانس سروکار داشته‌اید و قابلیت‌ها و ویژگی‌های گسترده آن شما را غافل‌گیر کرده است و اگر کار نکرده اید پیشنهاد من حداقل یک بار استفاده ازین نرم افزار است.

منبع : pafcoerp.com